speos produceert facturen voor de klanten van de oliemaatschappij die gebruik maken van haar tankkaarten, en voor dealers van de oliemaatschappij in heel Europa en Azië.

Shell is overgestapt van papieren naar elektronische communicatie of gebruikt een mix van beide, wat heel waardevol is voor oliemaatschappijen. Naast de creatie, productie en distributie van facturen zorgt speos ook voor legale archivering op internationaal niveau. speos heeft een centrale webview ontwikkeld waarvan alle dochterondernemingen in elk land, locaal kunnen gebruik maken. Ze kunnen documenten selecteren, bekijken en printen en deze zijn volledig identiek zijn aan het origineel exemplaar.

De webview is volledig geïntegreerd met het intranet en extranet van de oliemaatschappij. De plaatselijke dochterondernemingen kunnen de documenten waar zij toegang toe hebben op afstand bekijken. Dit verloopt in een volledig beveiligde omgeving, in overeenstemming met de regels en veiligheidsprocedures van de oliemaatschappij.

Het merendeel van de facturen wordt elektronisch verzonden naar verschillende platformen van derden. De facturen voor retailers zijn wettelijk overeenkomstig de plaatselijke e-regelgevingen. speos zorgt voor transparantie aan de hand van zijn traceer- en rapportagesystemen.

Voor de distributie van de post zijn er strenge SLA’s, aangevuld met een proactieve rapportage. De gemiddelde levertijd in Europa bedraagt 2,2 dagen. De levertijden worden gemeten door een onafhankelijke meting van de kwaliteit van de dienstverlening.