14 March 2018 Christel Devleesschauwer

Key Account Manager

speos is the market leader in Belgium in the provision of a complete solution for document management. We work for leading customers in telecom, finance, industry and services. We manage all aspects of their outgoing document flow, from the creation of documents to distribution via all available channels (paper and electronic).

In order to achieve this, the dedication of ambitious and positive employees is obviously indispensable. To reinforce our Team we are looking for a:
Key Account Manager

MISSIE

– Realisatie van een zakencijfer aan de hand van vastgelegde verkoopsobjectieven
– Verkoopsprognoses, reporting en analyses maken om steeds een zicht te hebben op de prestaties en de te behalen objectieven
– Als ervaren KAM ben je verantwoordelijk voor de opvolging en de groei van je klantenportefeuille
– De algemene prestatie van speos verhogen (DRP, viewing, e-report,…) bij speos’ zakenrelaties aan de hand van reporting, het uitwisselen van informatie en de verkoop op hoog niveau.

HOOFDTTAKEN

– Beheer van een bestaande klantenportefeuille om de objectieven te behalen
– Het beheersen van de klanten en de budgetten en indien nodig afwijkingen te staven.
– De beslissingmakers identificeren en het beslissingsproces bij de klant kennen om te kunnen lobby-en.
– Up-selling, dwz. Bijkomende producten uit het globale aanbod verkopen om de objectieven te behalen en de band tussen Speos en de klant te versterken.
– Beheer van contracten: het opmaken van contracten in samenwerking met de Service Manager, het standpunt van speos verdedigen en garant staan voor de afsluiting van het contract.
– Strategische vergaderingen organiseren met de klant met als doel nieuwe opportuniteiten te creëren, interne feedback te geven en te stimuleren tot samenwerking.
– De strategische problemen met de klant oplossen.
– Een prospectfiche beheren volgens vooropgestelde doeleindes.
– Presentatie en opvolging van offertes, contracten, tot en met de validatie en facturatie van de eerste run om een professionele aanpak te garanderen en de foutenmarge tot nul te herleiden.
– Ervoor zorgen dat de prospectfiche en de fiche voor opvolging van offertes (follow-up GDS en STeP) altijd up to date zijn en de nodige maatregelen treffen indien dit niet het geval is.
– Alle nuttige acties ondernemen om de verkoop te laten groeien volgens de vooropgestelde budgetten.
– Aanwezig zijn op de markt en de Sales Manager informeren over de gebeurtenissen in de markt.
– Prospectie doen met als doel opportuniteiten te ontdekken overeenkomstig de producten van speos.
– Lastenboeken analyseren en de offertes coördineren volgens de procedure « Offre ».
– Goede interne relaties opbouwen en nauw samenwerken met de Service Coördinator, de Service Manager en de Project Leader om professionele offertes en contracten op te stellen binnen de
deadline.
– Actieve opvolging van de offertes en indien nodig maatregelen treffen om een antwoord te bekomen.
– Presentaties geven over de produkten en diensten van speos bij klanten en prospecten.
– Nauw samenwerken met het verkoopsteam van bpost en BPI om « leads » te creëren om de vastgelegde objectieven te behalen.
– NC’s en RSF’s ingeven.
– ACP’s voorbereiden om de kwaliteit binnen het bedrijf te verbeteren.
– Toegekende ACP’s oplossen.

VEREISTE KENNIS

– Universitair diploma of equivalent (economie)
– Ervaring als Analyst of Project Leader gewenst
– Perfect tweetalig (Frans/Nederlands) + goede kennis Engels
– Ervaring in de wereld van het document (AFP, Xerox,…)
– Kennis van de nieuwe technologieën (XML)
– Resultaatgericht, pragmatisch, analytische capaciteiten
– Teamplayer
– Goede communicatie en onderhandelingscapaciteiten
– Technische kennis van het document management
– Weten wat de begrippen bestand, klant en procedure inhouden
– Kennis en beheersing van de verschillende Organisationele procedures

Interesse?
Stuur je CV met motivatiebrief per e-mail naar hr@speos.be